Informace od zdravotní sestry

HLAVNÍ STRÁNKA

  

KREVNÍ TLAK

  

LÉKY

  

RTY

  

BRADAVICE

  
Téma

KARPÁLNÍ TUNELY CVIKY

S přibývajícím věkem se schopnost vstřebávat vápník zhoršuje. Dochází k poklesu hladiny vápníku v krvi, což stimuluje příštítná tělíska k produkci parathormonu. Tento hormon má za následek zvýšené odbourávání vápníku z kostí (osteoresorpce), kost se stává křehčí a náchylnější ke zlomeninám, vzniká osteoporóza.

Zdroj: Osteoporóza

Diskuze: Karpální tunel

Dobrý večer.Mám problém s karpálními tunely.Existuje přírodní léčba?Nebo jen chirurgický zákrok,který jak jsem slyšela není vždy účiný? Děkuji Zuzana Stará.

Zdroj: diskuze Karpální tunel
Počet odpovědí: 0

Mast

Bylinná Liliová homeopatická mast na karpální tunely obsahuje masťový základ (ambiderman, bílá vazelína, neoaquasorb), destilovanou vodu a lihový extrakt z lilie. Mast je balená v 50 ml PE kelímku se šroubovým uzávěrem a stojí 75 Kč.

Zdroj: Karpální tunel

Diskuze: Re: ucpané karpální tunely na ruce příznaky a příčiny

Pocit necitlivých rukou v noci bývá často u lidí, kteří spí na boku s rukama pod hlavou. Pomůže na to změna polohy, když se naučíte spát na zádech s rukama podél těla. Také je prospěšné přes den relaxovat strečingem hrudní a krční páteř. S tím Vám pomůže zkušený fyzioterapeut.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Ucpané karpální tunely na ruce příznaky a příčiny
Počet odpovědí: 6

Cviky na uvolnění karpálního tunelu

Pokud děláte v zaměstnání opakované pohyby zápěstím, protáhněte si každých 40 minut paže, zápěstí, ramena a krční svaly. Když hodně sedíte, pořiďte si židli s dostatečnou oporou pro záda. Při práci s počítačem se vyvarujte prudkých úderů do kláves. Také v autě nesvírejte volant silou, ale jen zlehka.

Jak díky cviku poznáte, že máte potíže s „karpálem“? Jednoduše, dejte ruce k sobě, jako kdybyste se modlili, pak je spusťte dolů a obraťte je hřbety k sobě. Pokud cítíte brnění v rukou, prstech nebo v zápěstí, případně necitlivost v prstech, nechte se vyšetřit neurologem, může se jednat o karpální tunely.

Cviků na uvolnění karpálního tunelu naleznete na internetu spoustu. Popsat jednotlivá cvičení je složité, jelikož slovy nelze vystihnout přesné provedení cviku. Podívejte se tedy sami na cviky, které by pro vás mohly být užitečné.

Zdroj: Co pomáhá na karpály

Diskuze: ucpané karpální tunely na ruce příznaky a příčiny

Dobrý den,
už 2 měsíce mi brní nebo mravenčí v končetinách,nejvíce v rukou ,v krvi nic nemám ,doktorka mi další vyšetření neudělala,prý je to od páteře,ale mě se to zhoršuje,nejvíce v noci,budí mě to a ruce mam jako kdybych si je přeležela a někdy je ani necítim ,musim je pustit z postele dolů aby se mi prokrvili.Nevim jestli to jsou karpály nebo jiná nemoc Děkuji za odpověd Omraiová

Zdroj: diskuze Ucpané karpální tunely na ruce příznaky a příčiny
Počet odpovědí: 6

Cviky na uvolnění krční páteře

Zde můžete vidět video s cviky na uvolnění krční páteře.

Zdroj: Cviky na ztuhlou šíji

Diskuze: Re: ucpané karpální tunely na ruce příznaky a příčiny

Dobrý den četla jsem váš problém a brnění rukou mám také. Moc mi pomohlo mazání které aplikuji na noc a to si micham sama - půl litru francovky Lesany, 20 tablet acylpirinu a 5 listů z aloe ty musíte zolamat na dvou centymetrové kousky. Vše smichejte a nechte v lahvi několik dní rozležet protrepavejte. Potom si každý večer mazejte obě zápěstí. Věřím že se vám brzy uleví jako mě.

Zdroj: diskuze Ucpané karpální tunely na ruce příznaky a příčiny
Počet odpovědí: 6

Karpální tunel v těhotenství

Příčina choroby je obvykle neznámá. Zadržování tekutin v těle, v těhotenství naprosto běžný jev, může způsobit otok vedoucí k příznakům syndromu karpálního tunelu. Potíže většinou po porodu spontánně ustupují. Syndrom se častěji vyskytuje u osob s chorobami štítné žlázy, revmatickou artritidou či cukrovkou. Můžeme se setkat i s kombinací několika příčin.

Zdroj: Karpální tunel

Diskuze: Re: brandt daroffovy cviky

Dobrý den , potřebuji vědět zda mám začít cvičit nejprve na postiženou stranu ,tj. pravá strana a potom uléhat na levou stranu , cviky dělám doma Brandt daroffovy cviky.Děkuji.

Zdroj: diskuze Brandt daroffovy cviky
Počet odpovědí: 2

PDF se cviky na krční páteř

Na přiloženém souboru PDF naleznete cviky nejen na krční páteř. Jedná se o srozumitelného průvodce a rádce, jak postupovat u jednotlivých cviků, jak správně provádět techniku cvičení. Jednotlivé cviky jsou popsány srozumitelně a jsou vizuálně podpořeny obrázky. Cviky jsou rozděleny do jednotlivých úseků a zaměřují se na uvolnění celé páteře, zvláště hrudní a krční části.

Zdroj: Cviky na ztuhlou šíji

Diskuze: bolesti kloubů po vysazení antikoncepce

V listopadu 2012 jsem vysadila antikoncepci. Brala jsem ji asi 3 a 1/2 roku.Menstruace se nedostavila (menopauza? je mi 50 let), ale asi do měsíce se dostavily bolesti kloubů, hlavně na rukou, otékají mi prsty, brnění (vyšetření na karpální tunely -.pozitivní, ale nález v lehčí formě) a také se přidala svalová únava...ke všemu se ještě přidal ekzém v oblasti dlaní (drobné puchýřky velikosti špendlíkové hlavičky, které prasknou "dovnitř" vznikne tečka velikosti a barvy malé pihya kůže se poté vylupuje, svědí a pálí. U kožní lékařky provedeno vyšetření na lupénku, výsledek negativní. Mohou tyto projevy souviset s vysazením HA a dají se léčit?

Zdroj: diskuze Bolesti kloubů po vysazení antikoncepce
Počet odpovědí: 0

Prevence

Při práci na počítači se snažte udržovat zápěstí v rovině, a nikoli ohnuté nahoru nebo dolů. Pokud v zaměstnání provádíte opakované pohyby zápěstím, dělejte co nejvíce přestávek. Každou hodinu si protáhněte paže, zápěstí, ramena a krční svaly jednoduchými cviky. Dejte ohnutou paži za hlavu a lehce ji stlačujte druhou rukou za loket dolů. Položte ruce na okraj stolu a kružte rameny jedním směrem a poté zpátky. Pravidelně si masírujte a protahujte prsty, ohýbejte zápěstí nahoru a dolů a zavírejte a otevírejte ruce, abyste zabránili otokům. Při práci na počítači musíte mít zápěstí rovně propnuté. Pořiďte si ke klávesnici podložku pod zápěstí. Vaše poloha musí co nejméně zatěžovat všechny klouby, záda udržujte vzpřímená, plosky nohou si položte na podlahu. Pokud vám opěradlo židle neposkytuje dostatečnou podporu, podložte si bederní oblast polštářkem nebo svinutým ručníkem.

Zdroj: Karpální tunel

Diskuze: brandt daroffovy cviky

Jsem po Epleyho manévru.Tyto cviky začínat na te straně,kde začaly závratě???

Zdroj: diskuze Brandt daroffovy cviky
Počet odpovědí: 2

Skolióza cviky – video

Tady jsou videa, na nichž je dobře vidět postup cvičení při skolióze páteře.

Zdroj: Jak poznat skoliózu

Diskuze: Re: Re: cviky na neuropatii

Zde jsou všechna videa s návody na cviky při neuropatii: www.google.com/searc…

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Cviky na neuropatii
Počet odpovědí: 1

Bolest v zápěstí

Bolest v zápěstí je vyvolána zmenšením karpálního tunelu, k němuž dochází, když ohýbáme zápěstí, anebo nastává otékání šlachových struktur. Pokud je v karpálním tunelu zvýšený tlak a středový nerv nemá kolem sebe dostatek prostoru, je utlačován a postupně odumírá, a tehdy hovoříme o syndromu karpálního tunelu.

Zdroj: Karpální tunel

Diskuze: Re: karpální tunel

Špatně provedená operace. Blbý co!

Zdroj: diskuze Karpální tunel
Počet odpovědí: 4

Ortéza

Ortéza je vhodná na 24hodinové nošení. Používání ortézy v noci částečně uleví od brnění a nekonečné bolesti. Na trhu je nepřeberné množství dlah. Odborný lékař vám doporučí tu nejlepší. Každý pacient má jiné postižení, a proto dejte na doporučení lékaře. Zde je ukázka několika druhů ortéz na karpální tunel.

Zdroj: Co pomáhá na karpály

Diskuze: Re: Re: vyhřezlá plotinka krční páteře

Posílám vám odkaz na video s cviky při vyhřezlé ploténce na krční páteři: youtu.be/0SLairHEutE
Video je v angličtině, ale cviky jsou velmi dobře vidět a pochopíte je i když anglicky nerozumíte.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Vyhřezlá plotinka krční páteře
Počet odpovědí: 1

Video

Na tomto videu můžete vidět vhodné cviky po operaci žlučníku.

Zdroj: Cvičení po operaci žlučníku

Prevence

Jediná prevence u bolestí páteře je nepřetěžovat opěrný systém a pravidelně cvičit. Cviky by měly být zaměřeny na posilování hlubokého stabilizačního systému a musí být prováděny správně. V opačném případě mohou obtíže spíše zhoršovat.

Zdroj: Lumbalgie

Karpální tunel po operaci

Jako všechny operace i uvolnění karpálního tunelu skýtá určitá rizika. Může se jednat o poranění nervu při manipulaci s nástroji v operační ráně. Tato komplikace by se však zkušenému operatérovi stát neměla. Dále může dojít k zánětu v operační ráně. I tato obtíž je však zvládnutelná bez následků. Nelze počítat s tím, že ihned po operaci dojde k úplnému návratu citlivosti prstů. Závisí na době útlaku nervu a jeho stupni poškození. Je nutné počítat i s delší dobou (až jeden rok), než se citlivost upraví. Konečná citlivost nemusí dosahovat úrovně před operací. Na druhé straně dobrou informací pro pacienty je, že noční bolesti vymizí ihned po výkonu. Celková pooperační pracovní neschopnost může být do jednoho měsíce, dle rychlosti rehabilitace.

Zdroj: Karpální tunel

Rehabilitace

U syndromu karpálního tunelu se osvědčuje rehabilitace, především pak cvičení s powerballem. Fyzioterapeut pacientům se syndromem karpálního tunelu může doporučit specifická cvičení na oblast krční a hrudní páteře, využít může také takzvané měkké techniky a metody fyzikální terapie. Po operaci je vhodné absolvovat rehabilitaci, kde se pod dohledem fyzioterapeuta naučíte nejen vhodné cviky, ale také jak pečovat o jizvu. Nelze popisovat jednotlivé cviky – každý pacient je jiný a potřebuje rozdílné přístupy školeného fyzioterapeuta.

Zdroj: Co pomáhá na karpály

Karpální tunel na ruce

Syndrom karpálního tunelu je v dnešní době častým onemocněním, jež může v jistém věku potkat prakticky každého z nás. Postiženými bývají zejména manuálně pracující (horníci, šičky, svářeči, zedníci, řezníci aj.), dále sportovci, nastávající maminky ve třetím trimestru a poporodním období, a samozřejmě lidé, kteří bývají často v kontaktu s počítačovou klávesnicí nebo psacím strojem.

Průvodním jevem syndromu karpálního tunelu je brnění až necitlivost prstů, zejména palce, ukazováčku a prostředníčku ruky. Tyto bolesti jsou zpočátku nepravidelné a projevují se jen při určitých polohách ruky. Postupně dochází ke vzniku noční bolesti, jež pacienty budí ze spánku s pocitem tzv. dřevěné ruky. V současné době jím trpí přibližně 4 % populace, přičemž častěji postihuje ženy.

Karpální tunel se projevuje nočními záchvaty bolestivého brnění v ruce, pacienta probouzejí a zlepšují se až po změně polohy z lehu do vzpřímeného postoje a svěšení či protřepání končetiny, jsou typické pro tzv. syndrom karpálního tunelu, kdy dochází v oblasti zápěstí k útlaku periferních nervů. Obtíže se objevují šestkrát častěji u žen, příznaky se většinou vystupňují v období kolem klimakteria.

Zdroj: Karpální tunel

Mast

Na karpální tunel se doporučuje liliová mast.

Použití: Přiměřené množství masti jemně vetřete do pokožky. Mast je zpracována homeopaticky, a proto se nanáší jen množství, které se vstřebá do pokožky.

Složení: Ambiderman, neoaquasorb, vazelína, destilovaná voda, olejový extrakt z lilie bílé.

Balení: Plastový kelímek se šroubovým uzávěrem, uvnitř vložka z PP o objemu 50 ml.

Na potírání zápěstí je vhodná i rozmarýnová mast.

Zdroj: Co pomáhá na karpály

Operace

Operace karpálního tunelu je častým zákrokem chirurgie ruky. Probíhá v místním znecitlivění, trvá asi 30 minut. Principem je uvolnění středového nervu, které spočívá v přetnutí příčného zápěstního vazu. V pooperačním režimu je doporučováno nošení ruky ve vyšší poloze a užívání léků proti otoku. Stehy se standardně vyndávají po 14 dnech, do té doby je nutné dodržovat určitý hygienický režim. Ruku je možné používat k běžným činnostem prakticky okamžitě po operaci, plnou zátěž snese asi za měsíc.

Zdroj: Karpální tunel

Chůze

Nejjednodušším cvičením je chůze. Díky chůzi udržujete nohy v přirozeném pohybu. Chůze je skvělý způsob, jak podpořit krevní oběh v dolních končetinách. Místo jezdění výtahem nebo eskalátory choďte raději po schodech. Dokonce krátká procházka kolem bloku před odchodem do práce vám může pomoci s výrazným zlepšením příznaků.

Zdroj: Cviky proti křečovým žilám

Cviky na krční páteř na míči

Pořiďte si na sezení gymnastický míč. Nemusíte na něm sedět pořád, ovšem každá minuta, kterou na míči strávíte, vám dopomůže k pevnějším zádům a také ke správnému držení těla. Naplánujte si alespoň pár desetiminutových intervalů během dne a záda to ocení.

Postup:

  • Sedněte si na míč, nohy zapřete o podlahu přibližně na šířku boků.
  • Položte pravou ruku na levé ucho přes hlavu a hlavu jemně táhněte k pravému rameni.
  • Levou ruku nechte volně ležet ze strany na míči.
  • S výdechem protáhněte šíji.
  • Stejný pohyb zopakujte také na druhou stranu.
  • Když natočíte v krajní poloze bradu směrem ke klíční kosti, protáhnete také svaly po stranách krku.

Zdroj: Cviky na ztuhlou šíji

Autoři obsahu

Mgr. Světluše Vinšová

Bc. Jakub Vinš


ZDRAVÍ-LÉČBA

O nás

Kontakt

Ochrana osobních údajů a cookies

 SiteMAP

NABÍDKA OBCHODU

Energy SILIX 120 g

Energy SILIX 120 g

Cena: 162 Kč